QUESTY – Wyprawy Odkrywców (z ang. quest – zadanie, zagadka) to gry terenowe polegające na poszukiwaniu skarbów. Nie wymagają one obsługi ani znakowania w terenie, dlatego, w odróżnieniu od podchodów lub gier miejskich, można w nie grać niemal w każdej chwili. Podstawą zabawy jest wędrówka trasą questu w terenie. Może to być spacer po miejscowości, jazda rowerem przez las, spływ rzeką czy zwiedzanie muzeum. Do zabawy wystarczy ulotka lub darmowa aplikacja mobilna Questy – Wyprawy Odkrywców. Ulotki są dostępne w wybranych punktach informacji turystycznej lub jako plik do pobrania ze strony internetowej questy.org.pl. Czytając wierszowane wskazówki, uczestnik podąża questem w terenie i poznaje sekrety danego miejsca. Na końcu drogi na odkrywców czeka „skarb” – pojemnik finałowy, a w nim pamiątkowa pieczątka i Księga Questu. Odcisk pieczęci i wpis do Księgi potwierdzają przebycie trasy.
Z bajkową wizytą w Krainie Dobrej Zabawy - tak się nazywa quest w Sokolu w gminie Czarne.
Pod adresem strony: https://questy.org.pl/quest/z-bajkowa-wizyta-w-krainie-dobrej-zabawy można pobrać ulotkę i wybrać się na wyprawę z Tygryskiem, który będzie Twoim przewodnikiem, przeniesiesz się do bajkowej krainy. Przypomnisz sobie utwory i lektury z dzieciństwa lub poznasz te całkiem nowe. Wyprawa rozpoczyna się przy świetlicy wiejskiej w miejscowości Sokole w gminie Czarne w województwie pomorskim.
FILM PROMOCYJNY: https://www.facebook.com/lgdziemiczluchowskiej/videos/225508083742149/