Czarne, 4 października 2023 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Czarne informuje, iż zgodnie z zawartą w dniu 27.03.2023 r. umową pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest„ a Gminą Czarne umową dotacji nr WFOŚ/D/ II-8.S/2428/2023/AZBEST-2022 na realizację zadania pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Czarne - edycja 2022” . W ramach realizacji umowy w okresie: czerwiec - październik zostały wykonane prace związane z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu tj. demontaż eternitowych pokryć dachowych, transportu i unieszkodliwianiu powstałych odpadów niebezpiecznych zawierających azbest ponadto przeprowadzone zostały działania informacyjno-edukacyjne o szkodliwości użytkowania wyrobów zawierających azbest na stronie internetowej www.czarne.pl oraz na tablicach ogłoszeń w miejscach publicznych ogólnie dostępnych na terenie miasta i gminy Czarne, jak również praca punkt konsultacyjnego w godzinach pracy urzędu w celu umożliwienia naszym mieszkańcom szczegółowych informacji na temat pozyskania dofinansowania na demontaż transport i utylizację wyrobów zawierających azbest oraz o szkodliwości użytkowania wyrobów zawierających azbest.
Efekt ekologiczny i rzeczowy został osiągnięty na poziomie 36,66 Mg usuniętego wyrobu.
Koszt kwalifikowany WFOŚiGW w Gdańsku - 12 114.00 zł
Dofinansowanie w formie dotacji z WFOŚiGW w Gdańsku - 8480.00 zł
Koszty wnioskodawców (mieszkańców ) -9868,40 zł
18 wniosków objętych dotacją w tym:
5 nieruchomości objętych - demontażem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów
zawierających azbest
13 nieruchomości objętych - transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest
Dofinansowane ze środków Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku