Krajowy System e-Faktur (KSeF 2.0) – nowe zasady od 2026 roku
Krajowy System e-Faktur (KSeF 2.0) – nowe zasady od 2026 roku
Od 2026 roku wchodzi w życie obowiązek wystawiania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). System ten umożliwia bezpieczne, szybkie i ujednolicone wystawianie, odbieranie i archiwizowanie faktur elektronicznych.
Od kiedy obowiązuje KSeF?
od 1 lutego 2026 r. -dla największych przedsiębiorców (sprzedaż powyżej 200 mln zł w 2024 r.),
od 1 kwietnia 2026 r. - dla pozostałych przedsiębiorców i wystawiających faktury,
od 1 stycznia 2027 r. -dla najmniejszych firm (łączna wartość sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie).
Jak korzystać z KSeF?
Z KSeF można korzystać:
przez program finansowo-księgowy zintegrowany z systemem,
przez bezpłatne narzędzia Ministerstwa Finansów:
Aplikację Podatnika KSeF,
Aplikację mobilną KSeF,
e-mikrofirmę.
Od czego zacząć?
Uwierzytelnij się (np. profilem zaufanym, podpisem kwalifikowanym lub pieczęcią kwalifikowaną).
Nadaj uprawnienia pracownikom, księgowej lub biuru rachunkowemu.
Wygeneruj certyfikat, aby móc wystawiać faktury także w trybie offline lub awaryjnym.
Z tych możliwości będzie można korzystać już od listopada 2025 r.
Co zyskujesz?
bezpieczne archiwum faktur na 10 lat,
szybszy obieg dokumentów,
jeden standard fakturowania,
możliwość szybszego zwrotu VAT (nawet w 40 dni),
większe zaufanie między przedsiębiorcami.
Potrzebujesz pomocy?
Wejdź na stronę: https://ksef.podatki.gov.pl
lub skontaktuj się z konsultantem Krajowej Administracji Skarbowej: 22 330 03 30



Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!